Is uw netwerk afgestemd op uw strategie ?

Deze analyses laten tegelijkertijd toe
- de overeenstemming van uw netwerk aan uw normen per type    verdelingskanaal te controleren
- uw nieuwe handelspartners op een beproefde basis te rekruteren
- door verschillende niveau's van certificatie, uw distributiekanalen te    valoriseren
- ...

Voorbeeld

Deze fabrikant van groot gebruik producten probeert zijn toegang tot de markt te herdefiniëren. Zijn strategie berust op 2 beroepen: die van logistieker en die van distributeur met hoge toegevoegde waarde.
De vraag: wie stemt het best overeen in zijn huidig netwerk met welk profiel beroep; en welk zijn de gemeenschappelijk te ondernemen acties om de toekomst van de verschillende partners te waarborgen?

Een eerste analyse liet toe om de door de fabrikant gewenste beroepsprofielen "Logistieker - Distributeur" te bepalen. De tweede analyse had betrekking op zijn huidige partners. De finale analyse heeft het mogelijk gemaakt om de te ondernemen acties te bepalen om het verdelingsnetwerk te doen evolueren in de richting die de fabrikant wenste.

Resultaat n + 2 de actieplannen op 18 maanden worden tussen de fabrikant en zijn partners ondertekend, op basis van de overlegmogelijkheden die door de analyses in het licht kwamen
  n + 18 alle bestaande partners op het moment van de analyse zijn aan de fabrikant trouw gebleven en hebben hun bedrijf naar een van de 2 beroepen geprofieleerd

Meer informatie? Contacteer ons